Pomysł na bardzo łatwe i efektowne śniadanie. Jajko zapiekane z awokado, posypane parmezanem. Jeżeli brakuje wam pomysłów na ciekawe i smaczne śniadania, ten definitywnie powinien znaleźć się na liście do wypróbowania.

Osobiście bardziej smakuje mi surowa wersja awokado – jest wystarczająco miękka, maślana i po prostu smaczna. Jednak połączenie awokado z rozpływającym się żółtkiem jajka, jest warte spróbowania 🙂

Awokado zapiekane z jajkiem nadaje się również dla was jeśli jesteście na diecie Paleo – wystarczy przyrządzić je bez dodatku parmezanu.

Awokado zapiekane z jajkiem
Author: 
Czas przygotowania: 
Czas gotowania: 
W sumie: 
Porcje: 2
 
Składniki
  • 2 duże awokado
  • 2 małe jajka
  • starty parmezan
  • sól, pieprz
Przygotowanie
  1. Piekarnik nagrzać do 180 stopni.
  2. Awokado przekroić na pół i wyjąć pestkę. Posypać odrobiną soli i pieprzu.
  3. W miejscu po pestce wydrążyć odrobinę większe wgłębienie i wlać tam całe jajko, doprawić solą i pieprzem.
  4. Piec około 15 minut, do momentu w którym białko jajka będzie ścięte.
  5. Jeszcze gorące posypać startym parmezanem. Smacznego!
Wartości odżywcze
Rozmiar porcji: 200 g Kalorie: 335 kcal Tłuszcze: 30 g Węglowodany: 11 g Błonnik: 5 g Białko: 11,5 g