Coś wspaniałego… Zdrowe krakersy z siemienia lnianego, ziaren konopi, chia i sezamu. Bardzo proste w przygotowaniu, potrzebujemy tylko kilku składników. Wychodzą cudowne, chrupiące i bardzo zdrowe. Jeden krakers to 49 pożywnych kalorii. Przygotowuje się je stosunkowo szybko – może warto zastąpić kupne pieczywo wasa zdrowymi, domowymi krakersami? Jeżeli nie macie niektórych z wymienionych składników – nie ma problemu. Przepis można dowolnie modyfikować i ziarna konopi zastąpić na przykład ziarnami słonecznika lub orzechami. Właściwie możecie dodać tam, co tylko chcecie.

Przepis na Krakersy z siemienia lnianego, ziaren konopi, chia i sezamu znajdziecie poniżej.

krakersy-4

Krakersy z siemienia lnianego, ziaren konopi, chia i sezamu
Author: 
Czas przygotowania: 
Czas gotowania: 
W sumie: 
Porcje: 25
 
Składniki
  • ⅓ szklanki siemienia lnianego (70 g)
  • ⅓ szklanki ziaren konopi (70 g)
  • ⅓ szklanki nasion chia (70 g)
  • ⅕ szklanki sezamu (20 g)
  • 1,5 szklanki wody
  • 1 łyżeczka soli
Przygotowanie
  1. Składniki krakersów - siemię lniane, ziarna konopi, chia i sezam wsypać do pojemnika blendera.
  2. Zblendować na drobne kawałki z solą.
  3. Następnie przesypać do większej miski, zalać wodą i wymieszać.
  4. Odstawić na 5-10 minut, a następnie ponownie dokładnie wymieszać.
  5. Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia.
  6. Masę krakersową dokładnie rozprowadzić łyżką na blasze uzyskując jak najcieńszą warstwę bez dziur i przerw.
  7. Rozprowadzoną masę podzielić nożem na pojedyncze krakersy (około 25 sztuk).
  8. Piec około 30 minut w 170 stopniach z wentylatorem. Podawać po ostudzeniu. Smacznego!
Wartości odżywcze
Rozmiar porcji: 10 g (1 krakers) Kalorie: 49 kcal Tłuszcze: 3,6 g Węglowodany: 1,5 g Błonnik: 2,1 g Białko: 2,4 g

krakersy-1krakersy-2krakersy-3

 

Podoba Ci się ten przepis?

Przypnij go do swojej tablicy na Pintereście, Stylowi lub Zszywka. Zapisując go w swojej kolekcji zainspirujesz innych!

Polecane blendery