W letnie upały raczej nie mam ochoty na ciężkie, gorące dania. Idealną przekąską są wtedy zdrowe spring rolls, czyli świeże sajgonki z mango, makaronem ryżowym i warzywami. Na blogu znajdziecie już inny przepis na sajgonki – Summer rolls z sosem orzechowo-imbirowym. Poprzedni przepis jest bardzo podobny, jednak w swoim składzie ma kurczaka. Dzisiejsze spring rollsy są kompletnie wegetariańskie, zamiast kurczaka lub krewetek znajdziecie w nim mango. Bardzo lekkie i świeże, idealne na upalne wieczory.

Przepis na Spring rolls z mango znajdziecie poniżej.

Spring rolls z mango
Author: 
Czas przygotowania: 
Czas gotowania: 
W sumie: 
Porcje: 6 sajgonek
 
Składniki
  • 60 g makaronu ryżowego vermicelli
  • 50 g papieru ryżowego
  • ⅓ czerwonej papryki
  • ⅓ ogórka
  • ⅓ marchewki
  • kiełki fasoli mung
  • kolendra
  • mięta
Przygotowanie
  1. Makaron ryżowy gotować we wrzącej wodzie przez 4 minuty. Odcedzić i odstawić na bok.
  2. Czerwoną paprykę, ogórek i marchewkę pokroić na cieniutkie paseczki.
  3. Przygotować kiełki fasoli mung, świeżą kolendrę i miętę.
  4. Zawijać sajgonki jedną po drugiej wykonując następujące kroki:
  5. Papier ryżowy namoczyć w odrobinie zimnej wody na płaskim talerzu przez około 5-10 sekund aż lekko zmięknie.
  6. Następnie przełożyć papier na suchy talerz i na nim zwijać sajgonkę - na środku papieru ułożyć odrobinę makaronu ryżowego, pasków papryki, ogórka, marchewki, kiełki fasoli mung, posiekaną kolendrę i miętę.
  7. Najpierw zawinąć boki papieru do środka, a następnie zwinąć sajgonkę jak rolkę.
  8. Odstawić na talerz i powtórzyć z resztą papieru ryżowego.
  9. Podawać z sosem orzechowo-imbirowym. Smacznego!